|
| Movies and Television Topics related to WWI aviation movies, documentaries, television, etc. |
Welcome to The Aerodrome Forum, an online community where you can discuss WWI aviation with thousands of other members from around the world. To gain full access to the Forum you must register for a free account. As a registered member you will be able to:
- Post messages and search the Forum
- Privately communicate with other members
- Participate in live chat sessions other members
- View images by talented aviation artists in our Gallery
- Buy, sell or trade items in our Classified Ads
All this and much more is available to you absolutely free when you register for an account, so sign up today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.
|
19 August 2007, 02:00 PM
|
#1 (permalink)
|
|
Forum Ace
|
Any Red Baron movie screenshots
After seeing the S.E.5a screenshot on a thread,I had a "thrill" to see more of them.Anyone got any photos to share in this thread,I would love to see more screenshots! Danke!
|
|
|
26 August 2007, 05:38 PM
|
#2 (permalink)
|
|
Forum Ace
|
C'mon,theirs has to be someone that has a screenshot of the film!
|
|
|
26 August 2007, 08:30 PM
|
#3 (permalink)
|
|
Observer
|
Her is a link to some COOL stuff
A link to the trailer which is way cool.....
Pixomondo
A link to the Movies web site that has some photos....
The Red Baron - the official movie site
Hope you like.
Roy
|
26 August 2007, 10:03 PM
|
#4 (permalink)
|
|
Forum Ace
Contributor
|
See - ask and you shall receive.
cul
tcrean7828
tom
|
|
|
30 August 2007, 12:16 PM
|
#5 (permalink)
|
|
Observer
|
When is this movie to be released in the US?
|
|
|
30 August 2007, 02:22 PM
|
#6 (permalink)
|
|
Observer
|
Quote:
Originally Posted by Snoopy's Sopwith
When is this movie to be released in the US?
|
first it was planned, that the movie release in germany july this year. from may to today, the website of red baron-the movie stopped and is not actualizide anyway. i wrote about 5 weeks ago an e-mail to niama-films in stuttgart, with some questions about the film, and in hope to buy some of the requsites from the movie.result: no answer, the phonenumber from niama, shown at the website is deadth, so i have tried a phonecall with pixomondo in ludwigsburg.this call results that the release for red baron is planned in january/february 08
Last edited by v.Tutschek; 31 August 2007 at 12:38 PM.
|
|
|
31 August 2007, 10:10 PM
|
#7 (permalink)
|
|
Observer
|
Danke für die neuesten Nachrichten! Schade, dass wir doch so lange warten müssen. Der Film sieht recht toll aus und wird wohl "Flyboys" weit übertreffen!
Viele Grüsse aus Kalifornien,
Adam
|
|
|
1 September 2007, 12:15 AM
|
#8 (permalink)
|
|
Observer
|
Quote:
Originally Posted by await
Danke für die neuesten Nachrichten! Schade, dass wir doch so lange warten müssen. Der Film sieht recht toll aus und wird wohl "Flyboys" weit übertreffen!
Viele Grüsse aus Kalifornien,
Adam
|
hallo landsmann!?
na ja, pixomondo gilt nicht umsonst als der könig der digitalen bearbeitung, sonst würde wolfgang petersen nicht laufend auf die knaben zurückgreifen. was mich allerdings sehr an dem film stört, ist diese konstruierte geschichte, die regisseur und poduzent niki müllerschön aus MvR gemacht hat..
ausser den historischen figuren hat die handlung keinnerlei historischen background.
|
1 September 2007, 09:49 PM
|
#9 (permalink)
|
|
Observer
|
Hallo!
Nee, ich bin eigentlich kein Deutscher, sondern ein "verrückter Ami," der sich intensiv mit der Germanistik beschäftigt hat. Daran ist vielleicht der "Red Baron" teilweise schuld, denn er hat mich schon als 10jährigen Knaben fasziniert. Andere Neigungen (eine Liebe für Fremdsprachen und so) haben aber auch eine ebenso grosse Rolle gespielt.
Zum Lehramt ist es leider (meinen Bemühungen zum Trotz) nicht gekommen, aber mein Lebensweg ist sowieso dadurch viel bereichert gewesen, mit Reisen nach Deutschland, usw. Neulich ist meine Uebersetzung (wie macht man ja einen grossen "ü"?) von Bucklers Malaula! veröffentlicht worden. Leider hat sich der ehrenwerte Herausgeber darin eingemischt und meine so vorsichtig ausgeführte Arbeit etwas verhunzt (was in meinem Blog - malaula.blogspot.com - beklagt wird).
Aber ich lege jetzt meine Lebensgeschichte beiseite. Es stimmt was Sie/Du gesagt haben/hast (ich bin hier im Lande des universalen "you" aufgewachsen, so fällt das Duzen mir nicht schwer). Der "Red Baron"-Film ist gleichzeitig mit Freude und Angst zu erwarten. Wenn die Leute den Film gern haben, dann werden sie vielleicht wenigstens mehr über den wirklichen Menschen lesen und dabei die Wahrheit erfahren.
Last edited by await; 2 September 2007 at 12:20 AM.
|
|
|
2 September 2007, 02:06 AM
|
#10 (permalink)
|
|
Forum Ace
|
Quote:
Originally Posted by v.Tutschek
ausser den historischen figuren hat die handlung keinnerlei historischen background.
|
Moin Moin,
den obigen Satz kann ich so nicht unterstützen. Die Geschichte bewegt sich in einem historisch 'möglichen' Rahmen (von dramaturgischen Details und Zugeständnissen abgesehen).
Anders als z. B. Flyboys, wo stellenweise schon ziemlich am gesunden Menschenverstand gerüttelt wird (ich denke da nur an die Hand, die unter Holzstreben udn Leinwand eingeklemmt, per Klappspaten amputiert werden musste!)
Freut Euch auf den Film!
Gruß
Thorsten
|
|
|
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
|
| Thread Tools |
|
|
| Display Modes |
Linear Mode
|
Posting Rules
|